Champions 

Kickboxingklubb

Allestadveien 14

Bergen, Hordaland

Tlf.: +47 934 22 410

Email: champions@kickboxing.no

  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon

© 2019 by Nickolotte for Champions Kickboxingklubb

Søk

Fritrening i klubben

Hei alle champs!

Hver lørdag fra klokken 12:00-14:00 holder vi åpent for fritrening i klubben.


Det gikk opp for meg at kanskje ikke alle er helt sikre på hvordan de skal sette opp en treningsøkt eller ikke vet hvor de skal begynne.

Derfor tenkte jeg å skrive ned noen eksempler på hvordan dere enkelt kan legge opp egentreningen om lørdagen.

Oppvarming

Lett jogg med diverse øvelser 10 min

Skyggeboksing fritt 3 runder x 2min

Lett tøy og bøy.


Basic/teknikk mot speil

10 rep av hver teknikk (alt etter hva du har lært)

10 rep av 3 sammensatte kombinasjoner (eks: jab, kryss, fremre rundspark)


Oppgaver/thaiskjold

Kan gjøres på sekk (evt. i luft) eller med partner. Ta utgangspunkt i oppgavene du har vært gjennom på trening og sett opp 4-5 kombinasjoner du trenger å øve på.

Eksempler:

- Jab, kryss, fremre rundspark

- Jab, kryss, hook, bakerste rundspark

- Jab, kryss, unnvikelse, kryss

- Fremre hook, kryss, fremre rundspark


Sekkintervaller

Om du legger fokus på utholdenhet kan du ha 2min x 3 runder (1min pause) hvor du jobber fritt, liten pause og nye 3 runder.

Om fokuset er eksplosivitet kan du ha korte intervaller på 15-20 sek x 6 runder (15-20sek pause), liten pause og nye 6 runder.

Du kan også kombinere de to ved å ha 2min x 3 runder, liten pause og over på eksplosive 15-20 sek x 6 runder.


Styrke

Prøv å legge inn litt gymnastikk til slutten av økten.

Her er det et hav av øvelser å velge i, men det enkle er ofte det beste.

Knebøy, Push-ups, burpees, sit-ups og rygghev er gode øvelser.

Du kan sette opp styrkedelen på forskjellige måter:

Eksempel 1: 30 sek pr øvelse. Du starter med 30 sek kontinuerlig med en øvelse, 30 sek på neste osv. Gjenta 3 ganger.

Eksempel 2: Utfør 10-15 repetisjoner av hver øvelse. Er dere to, kan for eksempel den ene hvile mens den andre gjør øvelsene. Gjenta 3 ganger.


Tøy og bøy

Bruk tid på å falle ned etter økten. Lett jogg eller lett skyggeboksing i 5 minutter før uttøying kan gjøre underverker for kroppen frem til neste økt.

Dette var kanskje ikke så revolusjonerende, men det er mer enn nok til å gjennomføre en god økt!


Egenøkten er ypperlig mulighet til å øve på det DU trenger å øve på.

Bruk det du lærer under fellesøktene og la deg inspirere.

Om du har spørsmål eller trenger litt inspirasjon til treningen, ta kontakt med en av instruktørene – vi vil gjerne dele vår kunnskap med dere!


- Charlotte

67 visninger
  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon
  • Yelp icon
  • Google places icon